onsdag 14 december 2011

Hej, minns ni mig?...

Det är mycket nu, massor faktiskt. Tack och lov har vi goa människor runt om vår lille familia som hjälper oss när det behövs.
Det är jobb, det är uppsats, det är hästarna, det är hem och viktigaste av allt...det är Eilie.
Allt är kul och spännande, men min hjärna är som tjära och allt jag drömmer om är att sova, vilket jag ska göra prick nu.
Imorgon skall jag försöka sitta här igen och skriva om Lucia och om allt kul Eilie säger. Hon tror till exempel att grannarna mittemot har satt upp bilder på sig själva på ytterdörren, för hon misstänker starkt att det bor kor där för att de har en bild på en ko på dörren. Hon gillar att skrika i trapphuset och då har jag sagt att det får hon inte göra för att folk kanske sover. Och idag när vi kom in i trapphuset hoade hon lite sedan sa hon snabbt:- Nej folk sover! sedan la hon till :- Är aldrig någon sover här, jag kan sova här! sedan lade hon sig ner. Hon tyckte väl att jag hade tjatat mycket om dessa trapphussovare utan att det var några som sov där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, vad kul med uppdatering!...=)

Mamma sa...

Jaaa, klart vi minns dig! Instämmer med Anonym - kul att du skriver här igen!

Eilie är så rolig med allt hon upptäcker och hur hon uppfattar saker. Som det där att hon tror att hon bor granne med en ko (det är ju inte dåligt och på tredje våningen dessutom. :)
Många kramar från Mamma