lördag 16 april 2011

En utmaning är ju alltid en utmaning

Nu ska jag skriva åtta saker som ni inte vet om mig. Detta påhitt kommer sig från en utmaning av Li, hon skrev att det är lättare sagt än gjort att skriva saker som de trogna läsarna inte vet, jag kan inte annat än att hålla med. Jag skrev till Li att jag skulle göra en ljuglista, men jag tror att jag skall försöka hålla den sanningsenlig men enkel.

1. Jag kan inte säga nej till en utmaning vad det nu än kan röra sig om. Detta gäller allt från vadslagning till utmaningar i form av uttalandet: Jag tror inte att du törs...


2. Jag har en dröm att bli vansinnigt duktig på att sy och tillverka egna kläder, men det lär aldrig hända. Jag blev störtilsk när jag gjorde ett överdrag till Eilies fåtölj och det var ju egentligen ingen avancerad sak.

3. Jag älskar lukten av klorin, det känns rent och påminner om badhus. Men på ett nostalgiskt sätt, det är ju en karaktäristisk lukt i badhus än idag men ändock luktar det barndom.

4. Klockan 09:00 den 8 maj (min födelsedag) skall jag och Martin hoppa fallskärm.

5. Jag älskar att blanda oljefärger till massa nya färger och är ganska bra på det, men jag är värdelös på att måla.

6. När jag är stressad (jämt) biter jag på tumnaglarna tills jag får sprickor i tummarna.

7. Jag läser gärna böcker om hur man kan leva sundare, anammar hela levnadssättet med hull och hår lever stenhårt efter det i några veckor och ballar sedan ur.

8. När jag ska sova måste jag klappa Eilie på kinderna en liten stund för att det skall kännas som att dagen är slut.

5 kommentarer:

Li sa...

Oooh fallskärm! Det visste jag inte. Modiga ni är.

Vi kan väl höras imorgon på dagen om när vi ska till Kvinnerstatorp.. hittar inte min laddare och mobilen dör när som helst. Orkar inte leta rätt på sladdfan just nu(den är ju ALDRIG där man tror).

Jempan sa...

Hahaha, nej det där med sladdar och teknikprylar är läskigt, jag tror de har någon form av eget liv. Japp vi hämtar Linn halv tre, så vi kommer väl dit vid tre.//Jennie

Anonym sa...

Fallskärm, vad häftigt!! :) Vad kul att Limpan hänger med idag oxå!

Gör som vi, ha alla laddare till telefoner, kameror, eltandborstar o annat på ett o samma ställe ;)

/E

Lena sa...

åh men du kommer att älska att hoppa fallskärm!! det är det underbaraste som finns! vart gör ni det?

vad är det för jävla snickelidumsnack att du inte kan måla? jag brukar använda dig som referens och säga "my friend in sweden is a really talented artist and...". sant. ungefär på samma sätt som du säger att jag är marknadsföringsansvarig för hela mitt företag.

pusspuss!

Jempan sa...

Hahahha! Ja Lena det är sant på ungefär samma sätt. Puss