lördag 19 februari 2011

Sjuker

Eilie har haft feber till och från sedan söndagskväll, igår kväll avtog den dock och verkar inte vilja komma tillbaka. Tack och lov för det, man blir ju onekligen en aning orolig när febern är så ihållande. Nu snorar hon massor istället, får se om det blir något dagis på måndag. Hoppas det för det är in tur att vabba och jag börjar en ny kurs på måndag, det verkar vara orimligt höga krav på närvaro på den kursen, missar man två tillfällen får man gå någon form av extrakurs OCH får extrauppgifter, helknasigt. Men det är så när man pluggar, man får inte vara sjuk, resa bort eller ha sjuka barn för då går det åt helvete.
Limpan bjöd med mig på en fest ikväll, jag är faktiskt sugen, det är bara nya människor och det är väldigt befriande att träffa helt nytt folk ibland, man har ingen given stämpel på sig vem man ska vara. Men det blir mycket krångel eftersom Martin jobbar imorgon och det innebär att jag skall gå upp med Eilie typ kvart över sju...nja låter jobbigt.

2 kommentarer:

Li sa...

Hoppas lillan får vara frisk nu. Inte roligt när de är ynkliga små stackare.
Blev det någon utgång? Torsdag funkar bra för mig också om vi ska luncha. Vi kan höra med de andra två också och se om de kan.

E-line sa...

Usch för sjukdomar! Hoppas hon snart är helkry!

Torsdag passar tyvärr inte så bra för mig. Måste vara hemma mellan 12 och 15 då sotaren ska komma o göra brandskyddskontroll....