söndag 26 februari 2012

En egen liten täppa

Jag börjar känna att jag vill att vi skall ha ett eget hus igen. Jag vill ha ett ställe där vi kan ha ett trädgårdsland, ett uthus med drejskiva, ett ställe där Eilie kan bygga kojor. Jag vill att vi ska ha två kor och kanske en lite häst till Eilie. Ett tag försvann dessa drömmar helt, jag kände mig bekväm med att bo i lägenhet och inte behöva bekymra mig över någonting. Men nu känns det härligt att tänka på att klippa gräs, hugga ved, måla lister och liksom rå om oss själva.
Hur känner ni för det här med eget hus?

8 kommentarer:

Linn sa...

Jag har ju varit emot det här med hus mycket på grund av en sak - den jävla trädgården. Klippa gräs och pilla med blommor är ju så tråkigt att man dör lite inombords varje gång man tänker på det.
Men så tänker jag att vad trevligt att kunna släppa ut barn och sådant i sin egen trädgård och kunna sitta på en altan och äta frukost i solen utan grannen en meter bort...
Ja, det låter fint.

Lenis sa...

har vår vedhuggnings-session något med återupplivningen av dessa drömmar att göra? du var ju så bra!

Moa-Johanna sa...

Nja, inget hus för vår del. Klippa gräs, rensa ogräs, kratta löv.

Vi får lita på vår egen förmåga att se till att ungarna kommer ut och får leka i skogar, lera, rida häst m.m.

MEN, man ska aldrig säga aldrig.

E-line sa...

Jag kan inte tänka mig livet UTAN hus. Nu gillar jag ju att påta med vill man inte sköta om trädgård så finns det ju hus utan. Att klippa lite gräs 2 ggr i veckan, högsäsong, tar ju inte många minuter. Att varje morgon kunna öppna dörren o släppa ut barnen o hunden medan man svänger ihop frukostbrickan o tar med ut, det är livet! ;)

Tittade du på det där urgulliga huset jag skickade på FB?

E-line sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jempan sa...

Jomenvisst seu Eline, jag gjorde ju det. Och allt vaknade till liv. Kanske hade mitt briljerande vid vedhuggningen ett finger med i spelet ;)

Jo min lilla Lena, det är ändrade resplaner, vi åker samma helg men på lördagen istället för fredagen. Du kan väl ringa mig vid tillfälle? pussers

Madde sa...

Jag tycker det låter hur mysigt som helst med trädgården, och avskildheten. Ja, det låter supermysigt med allt som har med eget hus att göra, utom en sak:
Ansvaret.
När man hyr behöver man inte bry sig om varför något är trasigt, hur man lagar det eller hur mycket det kostar. Man bara ringer värden så fixar den det. Perfa!

Jempan sa...

Jo du har rätt Madde, det är väl baksidan av medaljongen.